trecutul .. o uitare?



Am luat o foaie veche, ingalbenita din teancul de sub birou pe care mi l-a adus-o mama de la bunica. "Poti sa mai scrii cate ceva pe ele. Deasta nu le-am aruncat". Ma uit la ea si ma gandesc la papirusurile alea vechi, antice. Pun unul langa altul un stilou si un pix. Pe atunci se scria cu penita si calimara. Nu prea merge sa scriu cu pixul. Desi imi place cum scrie si cum literele parca gravate de mina pixului se adancesc in foaie.

Dau la o parte caietele de matematica, farfuria pe care, candva era o potocala si imi fac loc pe birou.

Deodata, parca stand pe acelasi scaun, ma duc inapoi in timp iar afara nu mai e zapada, camera mea nu arata asa iar eu nu mai aveam 17 ani.
Era frumos si cald afara. Eram in clasa I si ma straduiam sa fac bastonasele. Bunica intra in camera si-mi zice "hai la masa". Ascultatoare, ma spal pe maini si ma duc in bucataria, parca de nerecunocut. Dupa aceea, ma pun in pat, cu gandul sa nu adorm, chiar daca bunica imi tot spune ca e bine sa dorm de pranz.

Ma trezesc, cateva ore mai tarziu si ma enervez ca am adormit. Parca nici pisica nu ma mai intelege. Nu vroiam sa dorm de pranz si cu asta basta. Dar adormisem, fara sa vreau si asta ma irita cel mai tare.

Bunica calca haine ca sa o mai ajute pe mama. Imi zambeste larg, ca de obicei si ma intreaba cum am dormit. Nu-i pot spune ca prost, asa ca dau numai din cap, lasand-o sa inteleaga ca am dormit bine. Imi iau mult iubitul motan si ma joc cu el, pana cand aud soneria care vestea ca mama a venit acasa. "Mama, nu trebuia sa te chinui cu hainele astea, ca doar le calcam eu" ii zicea bunici. Si ea zicea "lasa, mananca si odihneste-te. Oricum nu aveam altceva mai bun de facut" ..

Au ! Pisica proasta. Reintoarsa in camera mea, cu caietele de matematica in stanga si cu foaia goala si veche in dreapta mea, ma uit la pata neagra care tocmai isi ascutea ghearele pe pantalonii mei. Se uita sceptica la mine, da din coada si asteapta sa vada ce fac. O iau in brate si o mangai.

"Mai tii minte ca-ti povesteam ca i-am taiat mustatile motanului meu ?" Ea isi lasa urechile pe spate si da sa coboare. Mama atunci m-a intrebat "Laura, tu i-ai taiat mustatile motanului ?" iar eu i-am raspuns "Da ! Iti place ?". Ma uit dupa pisica insa ca de obicei, s-a strecurat afara din camera, fara sa observ.

Iau stiloul, il pun in penar, pun foaia la loc si ma duc sa mananc. Poate am sa dorm putin si de pranz. Parca n-am ce scrie. Nici nu stiam defapt ce vreau sa scriu.
Poate intr-o zi am sa ma reapuc. Sau poate nu ..

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu